HomeFinlandNewsroomIda Rantala vahvistamaan Pohjoisranta BCW:n viestinnän konsulttitiimiä

Ida Rantala vahvistamaan Pohjoisranta BCW:n viestinnän konsulttitiimiäMarch 30, 2023

Ida Rantala tuo Pohjoisrantaan markkinointiviestinnän ja brändityön sekä vaikuttaja- ja sidosryhmäsuhteiden osaamista. Rantala keskittyy asiakkuuksien lisäksi Pohjoisranta BCW:n oman näkyvyyden ja yritysmielikuvan kehittämiseen.

Rantala on toiminut aiemmin viestinnän tehtävissä suuressa kansainvälisessä teknologiayhtiössä ja ollut mukana läpiviemässä mittavaa brändiuudistusta kolmannella sektorilla. Valtiotieteiden maisteriksi Helsingin yliopiston viestinnästä valmistunut Ida on kartuttanut ymmärrystä myös markkinoinnista, luksustuotekaupasta, digitalisaatiosta sekä kansainvälisestä liiketoiminnasta Lontoon ja Milanon yliopistoissa.

”BCW:ssä vakuutti kiinnostava ja monipuolinen asiakasportfolio, kansainvälisyys sekä erinomainen yhteishenki. On ollut hienoa huomata, kuinka ketterästi tieto liikkuu läpi tiimien ja kuinka paljon työskennellään poikkitieteellisesti – erilaiset taustat ja asiantuntijuuden osa-alueet täydentävät toisiaan ja vievät usein parhaaseen lopputulokseen tuoden asiakkaalle eniten arvoa”, sanoo Rantala.

Rantala on työskennellyt aiemmin tiiviisti markkinointiviestinnän, digitaalisten kampanjoiden ja kumppanuuksien, vaikuttaja- ja sidosryhmäsuhteiden sekä palvelumuotoilun parissa.

Pohjoisranta BCW:llä Rantala liittyy osaksi viestinnän konsultointitiimiä ja keskittyy asiakkuuksien lisäksi Pohjoisrannan oman näkyvyyden ja yritysmielikuvan kehittämiseen.

”Asiakastyö on kiilannut oman brändityömme edelle. Asiakkaat ovat etusijalla jatkossakin, mutta haluan tehdä myös BCW:tä näkyväksi ja kehittää toimintaamme vetovoimaisen yritysmielikuvan ja kansainvälisen yhteistyön kautta.”

Entä mitä kiinnostavaa viestinnän saralla tapahtuu juuri nyt?

”Maailman tilanne on ajanut monet yritykset ja brändit keskittymään perustekemiseen. Strategiatyössä korostuvat tulevaisuuden pohtiminen ja skenaarioajattelu. ChatGPT on viimeisin kiinnostava puheenaihe ja työkalu, joka on valjastettu käyttöön työmme tueksi myös meillä BCW:llä. Kasvatamme jatkuvasti tekoälyn ja uusien teknologioiden hyödyntämistä asiakastyössä, ja lanseerasimmekin äskettäin BCW Navigate -nimisen tekoälyyn pohjautuvan palvelun."