HomeFinlandNewsroomPohjoisranta BCW:n riveissä uusia kasvoja – Tervetuloa Riku Lievonen ja Tessa Virta!

Pohjoisranta BCW:n riveissä uusia kasvoja – Tervetuloa Riku Lievonen ja Tessa Virta!March 23, 2022

Kevät on tuonut uusia tekijöitä Pohjoisranta BCW:n tiimiin niin vaikuttajaviestinnän kuin perinteisen yritysviestinnän ja PR:n saralla, kun Riku Lievonen aloitti vaikuttajaviestinnän konsulttina ja Tessa Virta harjoittelijana.

Cirkon toiminnanjohtajan paikalta viestintäkonsultiksi vaihtaneelta Riku Lievoselta löytyy monipuolista toimialataustaa ja opintoja niin sosiaali- kulttuuri- kuin liiketalouden aloilta. Viimeisimpänä suoritettu MBA-tutkinto johdatti hänet tulevaisuudentutkimuksen ja palvelumuotoilun pariin. Pohjoisrannan vaikuttajaviestinnän tiimiin Riku sopii kuin nenä päähän, sillä hänelle on tuttuja yhteiskunnallisen päätöksenteon mekanismit sekä vaikuttajaviestinnän eri keinot.

Viestintätoimisto on aiemmin tullut Rikulle tutuksi lähinnä asiakkaan roolissa, mutta uusiin haasteisiin hän hyppää innolla, etenkin kun töitä on päässyt tekemään kotikonttorin sijasta Ruoholahdenkadulla.

”Hienoa päästä aloittamaan uutta myös ihan fyysisesti toimistolla! Kynnys huikata apua kaverilta on matalampi ja uudet työkaveritkin tulee paremmin tutuiksi lounastaukojen myötä,” Riku iloitsee.

Edellisissä työpaikoissa Riku on ollut tekemässä paljon kehitys- ja muutostyötä sekä rakentamassa aktiivista yhteistyötä erilaisten sidosryhmien kanssa. Asiakasprojekteihin Riku hyppäsi kiinni heti ja hän onkin päässyt jo tekemään niin energia-, kiertotalous- kuin hoiva-alankin asiakkuuksia.

”Uskon vahvasti kumppanuuksiin ja yhdessä tekemiseen, sillä kukaan ei menesty yksin. Sama pätee niin yksilöön, yritykseen kuin yhteiskuntaan.”

Tessa
Virta aloitti uutena harjoittelijana

Maaliskuussa Pohjoisrantaan hyppäsi mukaan myös uusi harjoittelija ja tehokas viestijän alku Tessa Virta, joka on kiinnostunut erityisesti vastuullisuusviestinnästä ja sosiaalisesta mediasta.

Organisaatioiden viestinnän maisteriohjelmassa opiskeleva Tessa on suuntautunut opinnoissaan vahvasti yritysvastuun ja vastuullisuusviestinnän teemoihin. Hänellä on kokemusta muun muassa sosiaalisesta mediasta, monikanavaisesta sisällöntuotannosta sekä monipuolisista markkinointiviestinnän tehtävistä.

Haave päästä töihin viestintätoimistoon syttyi Tessalle jo heti opintojen alussa.

”Odotan ennen kaikkea monipuolisia projekteja eri toimialoilta, oppeja kokeneilta konsulteilta ja toisaalta myös omien taitojeni kehittymistä. Koska olen opinnoissani suuntautunut vastuullisuusteemoihin, toivon pääseväni mukaan erityisesti vastuullisuusviestinnän asiakkuuksiin. Toisaalta odotan myös nopeatahtista ja tehokasta työskentelyä, sillä Pohjoisrannalla vaikuttaa olevan vahva tekemisen meininki”, Tessa kertoo.

Vastaanotto Pohjoisrannassa on ollut Tessan mukaan erittäin hyvä ja lämminhenkinen.

”Kaikki ovat olleet todella helposti lähestyttäviä ja kiinnostuneita kuulemaan, mitä haluaisin oppia harjoittelujaksoni aikana ja mistä asioista olen itse kiinnostunut. Työyhteisöön on ollut helppo hypätä mukaan, ja yleinen tunnelma toimistolla on ollut energinen ja innostunut.”